Marketing Drenthe lanceert hunebedcampagne

Gieten

Drenthe heeft een uniek stukje oercultuur; de hunebedden. Heel bijzondere bouwwerken, die niet altijd de aandacht krijgen die ze verdienen. Daarom staan de hunebedden tijdens de nieuwe cultuurcampagne van Marketing Drenthe in de spotlights.

De campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met UNESCO Geopark de Hondsrug, Hondsrug Drenthe, het Hunebedcentrum en de gemeente Westerveld. Het doel van de campagne is om de consument te verleiden een bezoek aan Drenthe te brengen in de herfstvakantie. Radiocommercial en online video Tot en met de herfstvakantie worden de hunebedden via verschillende kanalen onder de aandacht gebracht. Met een radiocommercial op Radio 538 en Sky Radio, een online video en de inzet van diverse online kanalen wordt de consument geattendeerd op de bijzondere hunebedactiviteiten die in de herfstvakantie worden georganiseerd. Hunebedactiviteiten Op drenthe.nl/hunebed vindt de consument het aanbod van deze activiteiten die speciaal voor de campagne worden georganiseerd. Een mysterieuze wandeltocht vol met lichtjes en spannende verhalen of een hunehigh-tea inclusief concert bijvoorbeeld. Het hunebedcentrum opent twee weken lang ook ’s avonds haar deuren. Fakkels verwelkomen begeleiden bezoekers niet alleen naar het museum, maar ook naar het grootste hunebed van Nederland dat bij het Hunebedcentrum om de hoek ligt.

Auteur

Arjan Brondijk