Winkeliers introduceren Stadskanaal aan Huis

STADSKANAAL Inwoners van de Kanaalstreek die vanwege het coronavirus niet naar de winkel mogen of willen, kunnen desgewenst zes dagen in de week gebruik maken van Stadskanaal aan Huis, de nieuwe bezorgservice van de winkeliers in Stadskanaal.

Een aantal winkeliers heeft gisteren met elkaar gesproken en in no-time is vervolgens het idee uitgewerkt.

Hoe werkt Stadskanaal aan Huis?

Hoe werkt Stadskanaal aan Huis? Inwoners in een straal van tien kilometer rondom Stadskanaal nemen zelf contact op met de winkelier en geven vervolgens de bestelling door. Dat varieert van (sport)kleding tot elektronica en van speelgoed tot drogisterij artikelen. En nog veel meer.

Als de producten voor vier uur 's middags zijn besteld, worden ze dezelfde dag nog aan huis bezorgd. Let op! De bezorger komt niet bij de klant binnen en contant betalen is niet mogelijk; het afrekenen moet van te voren worden geregeld met de winkelier. Betalen kan bijvoorbeeld met een Tikkie of door het geld over te maken.

Breed gedragen

Het idee van de enthousiaste initiatiefnemers wordt breed gedragen. Bijna driekwart van de ondernemers doet inmiddels mee aan Stadskanaal aan Huis en de eerste bestellingen zijn vandaag al geplaatst.

De bestellingen worden bezorgd met behulp van een bestelbus, aangeboden door het bedrijf Sent Waninge. De bus wordt gratis bestickerd door Bert Smit Reclame. Richard Bult van Phone House heeft een speciale telefoon beschikbaar gesteld, waarmee de bezorger contact kan onderhouden met de winkeliers die geplaatste bestellingen willen doorgeven.

Loftrompet

Voorzitter Klaas Jan Havinga van de winkeliersvereniging steekt de loftrompet over Stadskanaal aan Huis. "Een geweldig idee", glundert Havinga. "Ik ben werkelijk trots op deze ondernemers die het voortouw hebben genomen en die daar veel tijd en energie in hebben gestoken. Fijn om te zien dat onze ondernemers in deze moeilijke tijd schouder aan schouder staan en goed samenwerken."

Paul Abrahams