Brand in woonboerderij door kerststukje

Gasselternijveenschemond - De bewoners van een woning aan de Tweede Dwarsdiep in Gasselternijveenschemond kunnen opgelucht ademhalen, nadat woensdagavond een kerststukje vlam vatte op de schoorsteenmantel.

Brandweer van Gasselternijveen werd opgeroepen en bijna gelijktijdig de watertankwagen van Brandweer Gieten. Maar die werd even later geannuleerd, toen bleek dat het allemaal meeviel.

Op dat moment was er niemand aanwezig in de woning.

Een passerende wandelaar met hond ontdekte de brand in de woonkamer en waarschuwde de brandweer. Door een deur te forceren kwamen zij snel binnen en konden het vuur blussen. Een snelle hand ingreep maakte het blussen met water overbodig en luide het einde van het kerststukje definitief in.

Niemand raakte gewond en de schade bleef beperkt. Een aanwezige kat werd in veiligheid gebracht.