Jan Sieders is de 5000ste klant van Verhoeven Witgoed Service

Ter Apel

Jan Sieders heeft zaterdag een boeket bloemen en een cheque ter waarde van 100 euro in ontvangst genomen van Johan Verhoeven van Verhoeven Witgoed Service. De inwoner van Stadskanaal is namelijk de 5000ste via de computer ingevoerde klant en hij werd daarom even in het zonnetje gezet.

door Paul Abrahams

"Eigenlijk is het aantal klanten veel en veel hoger", verklapt de 60-jarige Johan. "Maar tot 2012 werd het klantenbestand alleen op papier bijgehouden. Vanaf dat jaar zijn de gegevens van nieuwe klanten in een speciaal computerprogramma ingevoerd." Johan Verhoeven heeft gewerkt als instrumentmaker in Goirle en stond op de loonlijst van de groothandel Nema in Winschoten. In 1998 besloot hij samen met zijn echtgenote Gina - zij verzorgt onder (veel) meer de administratie en houdt de agenda bij - om voor zichzelf te beginnen. En van die stap heeft hij nog geen seconde spijt. "Ik was destijds één van de eerste ZZP-ers in de gemeente Stadskanaal", blikt hij terug. "Vanaf het eerste moment gingen de zaken goed. De tweedehands stationswagen werd binnen enkele maanden ingeruild voor een bestelwagen. Ik verkoop als onafhankelijk zelfstandig witgoedmonteur niet alleen producten als wasmachines, drogers, diepvriezers, vaatwassers en koelkasten, maar ik kom ook in actie om apparaten te repareren. De insteek is altijd om een defect te repareren. Dat is meestal goedkoper dan de aanschaf van een nieuw apparaat." Johan - hij runt een Erkend UNETO-VNI Elektrotechnisch Reparatiebedrijf - heeft zowel bedrijven en instellingen als particulieren als klanten. "Ik heb klanten in de wijde regio. Van Delfzijl tot Gieten. Er zijn bepaalde straten in dorpen, waar ik bijna huis-aan-huis over de vloer kom. Voor mij is mond-tot-mond reclame dan ook heel erg belangrijk. En niet te vergeten: de gun factor." Klanten kunnen bij Johan terecht voor alle bekende merken als bijvoorbeeld Miele, Zanussi, Siemens en Liebherr en AEG en hij is daarnaast ook dealer van de merken ASKO en Alluxe. Service en vakmanschap staan met hoofdletters in het vaandel geschreven. "Ik maak door de week lange dagen en op zaterdag ben ik met allerhande werkzaamheden bezig in de werkplaats. Maar als iemand belt met problemen met de diepvriezer, dan kom ik zo snel mogelijk even langs. En als ik nieuwe apparaten installeer, dan neem ik het verpakkingsmateriaal mee en de oude apparaten mee. We laten geen papiertje achter." U wilt meer informatie over Verhoeven Witgoed Service? Bel 0599-653475 of kijk op de website www.verhoevenwitgoedservice.nl  

Auteur

Paul Abrahams