Autocleaning Van der Werff in Stadskanaal viert jubileum

Ter Apel

Autocleaning Van der Werff heeft de wind in de zeilen. Het familiebedrijf krijgt het steeds drukker en daarom wordt een nieuwe loods bij het bedrijfspand aan de Veenstraat 14 in Stadskanaal geplaatst.

door Paul Abrahams

"De vergunning is binnen", glundert Patrick van der Werff. "Het is de bedoeling dat de bouw voor de zomervakantie gaat beginnen. Het is niet ondenkbaar dat we ook nog een nieuwe medewerker gaan aannemen om de uitbreiding van opdrachten op te vangen." Autocleaning Van der Werff ging twintig jaar geleden van start in een pand aan de Schoolstraat in Musselkanaal. Initiatiefnemer destijds was vader Sjirk. In de loop der jaren werden steeds meer klanten binnengehaald en in 2007 werd het bedrijf verplaatst naar Stadskanaal. Ook op de huidige locatie is de onderneming langzaam maar zeker uit haar jasje gegroeid. Inmiddels staan zes namen op de loonlijst. De specialisten van Autocleaning Van der Werff zijn van alle markten thuis. Dat varieert van het reinigen van het interieur van onder meer personenauto's, bestelbussen, campers en caravans tot het polijsten van koplampen en van het verwijderen van stickers tot het aanbrengen van een beschermende laklaag. En nog veel meer. "Garagebedrijven zorgen voor negentig procent van de omzet", vervolgt Patrick. "En de cirkel wordt steeds groter. Van Klazienaveen in Zuidoost-Drenthe tot Haren in Duitsland. De meeste occasions worden bij ons afgeleverd en staan enkele dagen later van binnen en buiten te glimmen in de showroom. Maar desgewenst halen we de auto's ook zelf op en worden ze na de behandeling weer teruggebracht. Als extra service hebben we ook mobiele teams die ter plaatse de handen uit de mouwen steken. Bepaalde dealers van exclusieve merken vinden het fijn dat de auto onder het eigen dak 'showroom klaar' wordt gemaakt." De laatste tijd bellen steeds meer particulieren om een afspraak te maken. "Een echte groeimarkt. Het reinigen van een personenauto of een camper is minder duur dan de meeste mensen denken." Zoals gezegd bestaat het familiebedrijf 20 jaar. In de kantine hangen vrolijk gekleurde slingers. "Dat heeft mijn vrouw Ivonne geregeld", verklapt Patrick. "Zij is het creatieve brein, verzorgt bovendien de website, schoonmaak en de boekhouding en als het druk is, dan helpt ze een handje mee." Ook de particuliere klanten kunnen profiteren van het jubileum. In uw krant van vorige week was een pagina grote advertentie afgedrukt met een coupon met 20 procent korting op een complete poetsbeurt. Geldig in de maand juni. "Het is nu al een geslaagde actie. Er zijn namelijk al veel afspraken gemaakt."    

Auteur

Paul Abrahams