Glasvezelcampagne haalt de benodigde vijftig procent

Ter Apel

Eind goed, al goed. Vereende krachten van lokale ambassadeurs trekken vraagbundeling voor het buitengebied van Westerwolde en Stadskanaal succesvol over de 50 procent streep.

Sinds de start van de campagne voor de aanleg van glasvezel in het buitengebied van Westerwolde en Stadskanaal is de slogan Kop d’r veur! En dat is niet voor niets. Na de teleurstelling op 4 december toen bleek dat het aantal aangemelde bewoners en ondernemers op 45 procent was uitgekomen, werd besloten de campagne met twee weken te verlengen. Leden van de Stichting Snel Internet Westerwolde en Stadskanaal en de ambassadeurs hebben bewoners en ondernemingen opgeroepen om zich alsnog bij de dienstenleveranciers en Mabin Groningen aan te melden en een beroep gedaan op hun solidariteit. En dat is niet voor niets geweest. Pieter van Grunsven, directeur van Mabin Groningen is zeer verheugd met dit uitzonderlijke staaltje nabuurschap: "De daadkracht van onze Groningse ambassadeurs in het gebied is bijzonder. We hebben na ons bericht aan de leden van de Stichting Snel Internet Westerwolde en Stadskanaal maandag aan den lijve ondervonden hoe gemotiveerd de ambassadeurs zijn om het netwerk te realiseren. Met een ‘nu of nooit’ mentaliteit zijn er veel belletjes gepleegd en bezoekjes afgelegd. Ik ben er dan ook heel trots op om te kunnen berichten dat we vandaag, woensdag 6 december, de ondergrens van de benodigde 50 procent hebben gehaald. Met de ‘kop d’r veur’ mentaliteit is deze laatste horde genomen. Chapeau." Mabin Groningen gaat de aannemer opdracht geven om de bouwwerkzaamheden voor te bereiden en is voornemens de aangemelde bewoners en ondernemers voor het eind van 2018 aangesloten te hebben op het glasvezelnetwerk.

Auteur

Paul Abrahams