Manning Dakbedekking hoofdsponsor Bruintje Beer Tocht in Musselkanaal

Ter Apel

Glunderende gezichten bij Wybe Pol en Hans Ravensbergen van de Bruintje Beer Tocht in Musselkanaal.

Het bedrijf Manning Dakbedekking heeft zich gemeld als hoofdsponsor van het sportevenement dat zondag 25 maart voor de derde keer wordt gehouden. De eerste editie bracht 320 wielrenners op de been en dit jaar bleef de teller steken op 430 namen op de deelnemerslijst. De insteek is om over enkele maanden de grens van 500 deelnemers te overschrijden. Marcel en Jacqueline Manning hebben dit jaar samen met enkele vrienden de tocht met een lengte van 90 kilometer gefietst en waren onder de indruk van de sfeer, de verzorging en de organisatie. "Ook het goede doel - het aanbieden van vakanties voor kinderen uit de regio in de Bucht in Wedde - spreekt ons erg aan", benadrukt het echtpaar. "Daarnaast vinden wij het natuurlijk erg belangrijk dat FTC Musselkanaal deze tocht jaarlijks vanuit Musselkanaal organiseert. Vanzelfsprekend willen wij graag een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van het evenement. Het is een toertocht die de regio verbindt, trots maakt en Musselkanaal beter op de kaart plaatst." De firma Manning bestaat 15 jaar en gaat begin januari 2018 verhuizen naar een nieuw bedrijfspand in Stadskanaal. In eerste instantie is een contract voor een jaar getekend. De intentie is om meerdere jaren een financiële bijdrage over te maken. In opmaat naar de derde editie kan het organisatiecomité van de Bruintje Beer Tocht weer rekenen op veel steun van andere bedrijven in de regio.

Auteur

Paul Abrahams